Latvijas Montesori centrs

Centrs pildīs vairākas funkcijas:

  • sniegs iespēju patstāvīgi izmantot Montesori sagatavotās vides priekšrocības
  • Montesori grāmatu bibliotēka
  • kursi un apmācības Montesori pedagoģijā
  • Montesori mentorprogramma
  • konsultācijas Montesori pedagoģijas un citos izglītības jautājumos
  • konsultācijas Montesori materiālu izvēlē
  • privātas nodarbības bērniem
  • tikšanās vieta pasākumiem, kas saistīti ar Montesori vai citiem izglītības jautājumiem
  • Montesori materiālu ražotāju paraugu istaba (showroom) un veikals
  • Latvijas Montesori asociācijas mājvieta

Centra sirds šobrīd esam mēs:

Ieva Ulme

"Iekšējā sajūta, ka es strādāšu ar bērniem, man ir bijusi jau no mazotnes, kad gāju uz mammas darbu un manas bijušās bērnu dārza audzinātājas atļāva man pieskatīt bērnus, kuri gulēja pusdienlaiku, kamēr viņas dzēra kafiju :D Un jau krietni vēlāk, iestājoties universitātē, radu pilnīgu pārliecību, ka esmu uz pareizā ceļa, izvēlēdamās pedagoģijas novirzienu. 

Tomēr mācību procesa laikā un izejot dažādas prakses, man radās sajūta, ka to visu var un arī vajag darīt kaut kā savādāk.

Pateicoties nejaušai tikšānas reizei ar senu paziņu, uzzināju par Montesori metodi, kas man lika saprast - jā, šis būs TAS īstais ceļš! Droši varu teikt, ka esmu viens no tiem retajiem cilvēkiem, kurš Montesori metodi atklāja un sāka praktizēt krietni pirms piedzima savi bērni.

Man patīk, ka Montesori metode katram bērnam nostrādā ļoti individuāli un tajā pašā laikā tik līdzīgi. Tās pamatā ir brīva izvēle, un bērns pats, sekojot savām interesēm, izvēlas materiālus, ar kuriem darboties. Bērna iekšējā motivācija ir viņa koncentrēšanās un pašdisciplīnas avots. Patīkami ir raudzīties uz bērnu, kurš mācās tāpēc, ka pats to vēlas, nevis tāpēc, ka viņam kāds to liek.

Strādājot izglītības iestādē, vienā brīdī nonācu pie secinājuma, ka dzīvoju tādā kā burbulī, kurā Montesori metodes ieguvēji ir tikai tie trīsdesmit man apkārt esošie bērni, ar kuriem ikdienā strādāju. Tajā mirklī radās ideja izglītot citus pieaugušos, kuri, neraugoties uz izaicinājumiem, tic unikālajam ikkatrā bērnā, un kuri ar Montesori pedagoģijas palīdzību ir gatavi to atklāt un attīstīt jau savā paspārnē esošajos trīsdesmit bērnos!

Tā es nonācu pie lēmuma dalīties savās zināšanās ar citiem interesentiem un nu jau 8 gadus vadu kursus citiem pedagogiem vai vecākiem, kuri vēlas dziļāk izprast Montesori pasauli.

Man ir augstākā pedagoģiskā izglītība un padziļinātas zināšanas Montesori pedagoģijas jomā, kā arī 15 gadu pieredze, strādājot ar dažāda vecuma bērniem gan pirmsskolā, gan sākumskolā. Bet šobrīd vadu individuālas nodarbības savā veidotajā Latvijas Montesori centrā, konsultēju vecākus, pedagogus un citus izglītības darbiniekus izglītības jautājumos, kā arī strādāju pie Montesori mentorprogrammas  pedagogiem izveides, lai palīdzētu viņiem sasniegt savus mērķus pavisam ne vieglajā Montesori metodes ieviešanas procesā.

Apzinoties, ka laikmetīga izglītība ir mācīšanas visa mūža garumā, arī es pati šobrīd turpinu apmeklēt kursus, kuros padziļinu savas zināšanas 3-6 gadu vecumposmā un gūstu jaunas zināšanas par 0-3 vecumposmu Montesori pedagoģijā."

Ieva, 2023.g. noslēgumā

Anta Hraptoviča

"Kādu dienu, sēdēdama blakus savam pirmdzimtajam dēlam, kurš vēl bija mazs zīdainītis, un vērodama viņa mierīgo darbošanos ar savām rociņām, aizdomājos - diez kāds būs viņa izglītības ceļš? Kas būs tā bagāža, ar kuru viņš pilns drosmes iesoļos pieaugušā cilvēka dzīvē? Ko man kā mammai darīt, kādus lēmumus pieņemt, lai tie radītu manā bērnā pārliecinātību par sevi, saviem spēkiem un liktu uzņemties pilnu atbildību par laimīgi nodzīvotu dzīvi?

Man paveicās. Vīra mamma ir ar maģistra grādu izglītības zinātnē un es sāku pētīt viņas grāmatu plauktus. Un tur atradās neliela, plāna, zaļa grāmatiņa par Montesori metodi. Pat nezinu, ar ko šī grāmatiņa mani piesaistīja starp citiem košiem un attēlu pilniem izdevumiem par izglītību. Lasīju un sapratu - nav nekā, kas būtu patiesāk un tuvāk atbilstošs manai visdziļākajai pārliecībai par to, ka bērniem jāļauj augt un attīstīties saskaņā ar savu patieso iekšējo aicinājumu. Bet kā to panākt? Un te, lūk, šajā mazajā necilajā grāmatiņā slēpās atbilde.

Visa mana turpmākā dzīve sāka grozīties ap Montesori pedagoģiju, kad šobrīd esmu aptvērusi - tas ir mans aicinājums, dzīves misija - radīt apstākļus, kuros ikviens bērns var uzplaukt viskrāšņakajiem ziediem, dzīvojot harmonijā ar sevi, līdzcilvēkiem un apkārtējo pasauli. Bet tamdēļ ir nepieciešams izglītoties pašai un jāsniedz šī iespēja arī citiem pieaugušajiem, kuru atbildībā ir kaut viens bērns.

Pēc citu augstāko izglītību iegūšanas, apguvu arī Montesori pedagoģiju, mēģināju strādāt izglītības iestādē ar bērniem, bet sajutu, ka tas nebūs stāsts par mani. Un no tiešās pedagoģijas pārgāju uz administratīviem un tehniskiem darbiem Montesori jomā, kas bieži vien paliek novārtā, jo patiess Montesori pedagogs grib darbu ar bērniem, nevis "kārtot papīrus" un "bīdīt lietas", kas manā gadījumā tomēr padodas labāk. Tā pamazām, nu jau audzinot trīs mazus ķiparus, uzsāku darbu pie profesionālu, visiem kvalitātes kritērijiem atbilstošu Montesori materiālu izplatīšanas Latvijā.

Ar Latvijas Montesori centra dibināšanu vēlos padarīt Montesori pedagoģiju pieejamāku un saprotamāku ikvienam, parādot sabiedrībai Marijas Montesori ceļu, kā patiesi tikai vienas paaudzes laikā varam iegūt jaunu pasauli.

Paralēli dažādos semināros, lekcijās un rakstu darbu studijās turpinu iegūt papildus zināšanas Montesori pedagoģijā un laika gaitā esmu sapratusi, ka vecumposms no 12-18 gadiem man šķiet visinteresantākais. Bet tā vēl ir nākotne, kas pilna nezināmā un lielu, skaistu projektu."

Anta, 2023.g. rudenī